Søgemaskineoptimering giver flere kunder

Søgemaskineoptimering eller SEO

Søgemaskineoptimering eller SEO (Search Engine Optimization, som søgemaskineoptimering hedder på engelsk) er en bearbejdelse af din virksomheds website, som giver relevant trafik fra søgemaskinerne gennem en optimering af teknik, indhold og linkbuilding. Hos Marketit arbejder vi med alle former for SEO, som i samarbejde med dig bestemmes ud fra konkurrencen på dine relevante søgeord, samt muligheder med websitet’s nuværende status.

Derfor vælger du SEO

Når potentielle kunder søger efter produkter og serviceydelser, er det vigtigt, at netop din hjemmeside dukker op blandt søgeresultaterne, for at overleve i en Internetbaseret verden. SEO er pull markedsføring – kunderne vælger selv, hvilke leverandører de vil benytte, ud fra en liste med mange af dine konkurrenter. Søg på Google efter én af dine produkter eller serviceydelser, som du forestiller dig kunderne selv ville søge. Hold denne side ved hånden, så du fortsat kan læse om SEO.

Øverst i højre side står der, hvor mange søgeresultater, der blev fundet på dit søgeord. Ud af alle disse skal dine hjemmeside findes. Der er de almindelige organiske søgeresultater og så er der de “farvede”, som er Google AdWords sponsorlinks.

Søgemaskineoptimering og minusserne

Søgemaskineoptimering er en mere langsigtet løsning en f.eks. Google AdWords og derfor skal du være forberedt på en længere samarbejdsaftale. Eftersom SEO er optimering af teknikker efter søgemaskinernes algoritmer, er det også efter søgemaskinernes “ekspeditionsrunder på nettet”, vi skal afvente resultaterne sammen.

Én af de største minusser ved søgemaskineoptimering

Én af de største minusser ved søgemaskineoptimering er konkurrencen. Der findes tonsvis af SEO-virksomheder, som hævder, at de er eksperter indenfor SEO og kan garantere dig en nummer 1 placering i diverse søgemaskiner.

Lyt ikke til dem! For det første MÅ de, som udbyder af SEO, ikke garantere en nummer 1 placering, og for det andet KAN de simpelthen ikke.

De kan aldrig vide, hvad søgemaskinerne omprogrammerer af algoritmer og de kan aldrig vide, hvad konkurrenterne foretager sig. Kedelige facts! Men trøst dig med, at brugerne ser på første resultatside og ikke kun første resultat.

SEO fordi: Sådan ser dine kunder på søgeresultaterne

Med hjælp fra Eyetools Research findes der nu en mulighed for at finde ud af hvordan dine kunder ser på søgeresultaterne på en side i Google. Her er resultaterne af undersøgelsen:

100% så på plads 1, 2 og 3
85% så plads nr. 4
60% så plads nr. 5
50% så plads nr. 6 og 7
30% så plads nr. 8 og 9
20% så på plads nr. 10